Przepisy prawne obowiązujące w branży spożywczej należą do jednych z najbardziej restrykcyjnych. Z tego względu producenci powinni zwracać szczególną uwagę na to, aby poprawnie przeprowadzić rejestrację danego artykułu. Jak zarejestrować suplement diety na polskim rynku?
Definicja "suplementu diety" w polskim prawie jest ściśle określona. Zgodnie z ustawą tego typu produkty muszą być przede wszystkim wyprodukowane z substancji dopuszczonych do obrotu w Unii Europejskiej. Miejsce ich produkcji musi spełniać rygorystyczne wymogi w zakresie higieny i bezpieczeństwa pracy. Za suplementy uznaje się jedynie te środki, które stanowią skoncentrowane źródło korzystnych składników odżywczych, w tym na przykład minerałów lub witamin. Ponadto powinny one występować w formie tabletek, kapsułek, kropli lub proszku. Producenci są zobowiązani do tego, aby jasno wskazać się dzienną zalecaną dawkę produktu. Należy pamiętać o tym, aby nie przepisywać suplementom właściwości leczniczych, które nie zostały potwierdzone przez odpowiednie organy.
Proces rejestracji suplementu diety można znacząco przyśpieszyć, jeśli tylko okaże się odpowiednie pozwolenia pochodzące z innych krajów, w których dany produkt jest już sprzedawany. Potwierdzenie należy dołączyć do powiadomienia składanego do Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Jest to organ, od którego decyzji zależy możliwość wprowadzenia danego produktu do obrotu po raz pierwszy na terytorium Polski.
Poza tym producent musi pamiętać o oznaczeniu wyrobu, w tym zarówno w postaci ulotki dołączonej do produktu, jak i użyciu odpowiednich znaków i symboli na opakowaniu. Należy również przestrzegać ograniczeń dotyczących działań marketingowych. Zaleca się zadbanie o to, aby nie wprowadzały one konsumentów w błąd, to znaczy przekazywały jedynie te informacje, które są zgodne z dowodami naukowymi oraz oficjalnymi oświadczeniami odpowiednich organów.
Praktyka prawnicza opisana na stronie internetowej foodmedlaw.pl specjalizuje się w rejestracji suplementów diety. Przeprowadza weryfikację działań marketingowych, w tym również tych prowadzonych w internecie. Zajmuje się eksportem i importem produktów od strony prawnej, przygotowuje opinie prawne, a także reprezentuje klienta przed organami państwowymi, takimi jak Główny Inspektorat Sanitarny czy Inspekcja Sanitarna.
Firmy według kategorii
Atrakcje turystyczne i noclegi
Zakupy, kultura i rozrywka - baza punktów
Usługi remontowo-budowlane
Usługi z zakresu mediów i badania rynku
Rejestr usług i urządzeń elektronicznych i AGD
Katalog produktów i usług dla każdego
Finanse i ubezpieczenia - wykaz
Baza kursów i szkoleń
Transport dla Ciebie i firmy
Rejestr usług dla zdrowia i urody
Meble i ozdoby do Twojego wnętrza
Hodowla i rolnictwo
Imprezy, śluby, okazje - baza produktów i usług
Opieka i zabawa - wykaz produktów dla dzieci
Baza organizacji i stowarzyszeń